Vinkkejä markkinointiin

(Pohjana käytetty luvalla Äänikurssit.fi:n Liisin ja Marian vinkkilistaa.)

1. Kun teet fb-julkaisun tai blogikirjoituksen markkinoidaksesi kurssia, paras somepostaus ja blogikirjoitus on sellainen, mikä kertoo tarinan ongelmanratkaisusta. Kerro omakohtainen kokemuksesi (oma on paras, mutta voit toki kertoa myös naapurista, ystävästä tai asiakkaasta oman harkinnan mukaan) haasteesta tai ongelmasta, jonka olet pystynyt ratkaisemaan tämän kurssin tai kapselipukeutumisen avulla.

2. Postauksessa on tärkeää, että siinä välittyy oma aito näkemyksesi ja halusi auttaa lukijaa ratkaisemaan samankaltaisia haasteita kuin mitä sinullakin oli. Postausta kannattaa jakaa tasaisesti eri päivinä, jotta tavoitat mahdollisimman paljon uusia lukijoita. (Vältä osta osta -tyyppistä myyntiä, vaan herätä sen sijaan luottamus aidolla auttamisen halulla.)

3. Ihanteellista on, että löydät hyvän kuvan postaustasi tukemaan. Tällä sivulla on kuvia, joita voit vapaasti käyttää tämän kurssin markkinoinnissa. (Huom. Caps Lookilla on tekijänoikeudet kuviin. Älä käytä niitä muussa tarkoituksessa kuin tämän kurssin markkinoinnissa.)

4. Facebook näyttää videoita, ja varsinkin livevideoita, vielä paremmin kuin tavallisia julkaisuja, joten niitäkin kannattaa kokeilla.

5. Voit jakaa Caps Lookin Facebook-sivulta julkaisuja ja testimonialeja oman markkinointisi tueksi.

Missä markkinoida

  • omassa blogissasi
  • henkilökohtaisen FB-profiilisi seinällä
  • omalla FB-sivullasi
  • omassa FB-ryhmässäsi
  • muissa FB-ryhmissä (lukuunottamatta Caps Lookin Facebook-ryhmä kts. kumppanuussopimus)
  • instagram-tililläsi, YouTube-kanavallasi ja muissa somekanavissa
  • kavereille ja tutuille yksityisviesteillä

Tämän kurssin markkinointi

Jos yleisösi ei vielä tunne Caps Lookia, voi olla hyvä antaa heille pieni maistiainen. Hyviä keinoja tähän on jakaa Caps Lookin Facebook-postauksia ja jakaa blogipostauksia jo ennen workshopin alkamista.

Voit luoda näistä jatkumon esimerkiksi siten, että

  • jaat ensin somessa pari fb-julkaisua tai blogipostausta
  • kannustat seuraavaksi rekisteröitymään maksuttomaan workshoppiin.
  • sen jälkeen voit kertoa, että sinulla on alekoodi kurssille ja mahdollisesti, että olet itsekin osallistumassa.
  • jaa ahkerasti linkkiä myyntisivulle blogipostauksissa ja somessa

Oma kokemus on kaikkein voimakkain mielipidevaikuttaja

Kerro oma kokemuksesi. Jos sinulla ei ole kokemusta kurssista, kerro kokemuksesi kapselipukeutumisesta tai kerro mielipiteesi Caps Look -sivustosta tai Kapselikirjeistä. Jos sinulla ei ole vielä kokemusta mistään näistä, kerro mitä positiivisia vaikutuksia näet vaatekaapin hyvällä järjestyksellä olevan. Voit jakaa vanhojen kurssilaisten kokemuksia (katso kuvapankki alempaa tältä sivulta). Jos olit kurssilla,  kerro ehdottomasti millaisia tuloksia sait ja millainen tunnelma kurssilla oli. Jos sinulla on ammatillista vakuuttavuutta alalta (ammattijärjestäjät, stylistit ym) kerro, miksi tämä on sinun mielestäsi ammatillisesti hyvä menetelmä/kurssi. Se luo uskottavuutta lukijan silmissä.

Sähköposti-ohjeet

Voit noudattaa näitä ohjeita sähköpostilistallesi, jos haluat. Ne ovat sinun markkinointisi avuksi ja tueksi.

Kerro listallesi, että Vaatekaappi Workshop on alkamassa. Laita linkki rekisteröitymissivulle.

Lähetä viesti ja kerro Caps Look -verkkokurssista ja että olet itse todella innoissasi tästä (joko sen takia että aiot osallistua tai koska osallistuit viimeksi ja sait paljon hyötyä). Voit muistuttaa, että workshopin videot ovat edelleen katsottavissa ja laittaa linkin kolmosvideoon.

Lähetä viesti, jossa kerrot, että verkkokurssin ilmoittautuminen on auki. Jos tarjoat omia bonuksia, nyt on hyvä aika kertoa niistä (”Kun hyödynnät alekoodini koodi2020, saat bonuksena e-kirjani ”kirjan nimi”. Kirja auttaa sinua ”tässä” ja ”tässä” ja se tukee sinua erinomaisesti matkallasi kohti täydellistä vaatekaappia.)

Muutaman päivän kuluttua lähetä jotain lisäarvoa tuottavaa materiaalia. Esimerkkejä: Caps Lookin blogipostaus tai oma blogipostaus, jossa kerrot kurssikokemuksistasi. Case studyissä on voimaa. Mieti, mikä näkökulma sinun yhteisöäsi puhuttelisi parhaiten.

Lähetä 2-3 viestiä. Tämä todennäköisesti vaikuttaa merkittävästi myyntituloksiisi! (Ihmiset tekevät päätökset vasta, kun on ihan pakko.) Voit kerrata bonuksen, toistaa että pidät tuotteesta ja sanoa, että haluat ystävällisesti muistuttaa, että alekoodillinen tarjous päättyy (mikäli sinulla on sellainen).

Villi kortti!

Tee Facebook-mainontaa kylmälle yleisölle. Ohjaa mainoksesta omalle sivullesi, jossa on blogipostaus menetelmästä/kurssista ja alekoodi, tai jos haluat olla oikein hurja, laita alekoodi mainokseen ja laita mainokseen linkki suoraan myyntisivulle.

(Maksullinen Facebook- ja Google-mainonta, jossa ohjataan kävijöitä workshoppiin ja myyntisivulle on sallittua. Affiliate-kumppanien tekemä maksullinen mainonta on täysin heidän omalla vastuullaan.)